mark_openPrestatiedoorbraken door publiek
leiderschap en verandermanagementmark_close

Laatste prestatiedoorbraken

Er zijn nog geen prestatiedoorbraken geplaatst.

Recensies

Wim Schreuders zorgt ervoor dat de lezer zichzelf ontdekt als manager die veel meer kan bereiken dan hij nu doet. Wim geeft achtergronden, reikt in- zichten aan en put openhartig uit zijn eigen praktijkervaring. Wim is ervan overtuigd dat in de publieke sector prestatiedoorbraken moeten en kunnen worden geboekt. Hij laat zien dat dat moeilijk is, maar mogelijk. Door gedisciplineerd te excelleren in verschillende rollen die van een manager worden verwacht. Het boek is een plezier om te lezen. De toepasbaarheid van de aan- gereikte lessen is bijzonder groot.’

Henk de Jong, senior consultant/principal Crust Young Consultants New York ­ Amsterdam, zelfstandig ondernemer en voorheen gemeentesecretaris Gemeente Amsterdam.

‘ “Met minder meer doen”.’ Zo vat Wim Schreuders de huidige omgevingsdynamiek in de publieke sector kernachtig samen. Dit boek bevat vele praktische tips en praktijktheorieën, ontwikkeld tijdens Wims jarenlange loopbaan als topmanager in de publieke sector. Hij geeft inzicht in de dilemma’s waar een publiek manager zich voor ziet gesteld. net als met zijn boek Meesterlijk Middenmanagement daagt hij je uit na te denken over de vraag: “Wat kan ik zelf anders doen om medewerkers te inspireren tot ander gedrag?” ’

Prof. dr. Rob van Eijbergen, hoogleraar organisatieverandering en zelfstandig executive coach en organisatieadviseur te Amsterdam.

‘Op basis van vele tientallen jaren ervaring in publiek management heeft Wim de publieke sector op papier gezet. Geen theorie, geen uitweidingen, maar wel een handig praktijkmodel met twintig competenties die stuk voor stuk concreet worden uitgewerkt: hoe doe je het in de praktijk en hoe kun je doorbraken realiseren. Een aanwinst voor de praktijk.’

Prof. dr. Léon de Caluwé, hoogleraar veranderkunde Vrije Universiteit Amsterdam en senior consultant bij Twynstra Gudde, Amersfoort.

Realisatie: Quentence webservices